Inregistrarea contractelor incheiate cu PJ straine sau PF nerezidente

inregistrarea contractelorInregistrarea contractelor /documentelor incheiate intre persoane juridice romane, persoane fizice rezidente, precum si persoane juridice straine care desfasoara activitate in Romania printr-un sediu permanent/sediu permanent desemnat si persoane juridice straine sau persoane fizice nerezidente, este reglementata de catre 

ORDINUL Nr. 2.994/2016, publicat in M.Of.Nr.854 din 27 octombrie 2016

Intregul Ordin impreuna cu anexele poate fi consultat aici incheierea-de-contracte-ordin-2994-2016

Ordinul prevede urmatoarele:

Art. 1. – (1) Persoanele juridice romane, persoanele fizice rezidente, precum si persoanele juridice straine care desfasoara activitate in Romania printr-un sediu permanent/sediu permanent desemnat au obligatia sa inregistreze contractele/documentele incheiate cu persoane juridice straine sau persoane fizice nerezidente care executa pe teritoriul Romaniei prestari de servicii de natura lucrarilor de constructii, de montaj, activitatilor de supraveghere, activitatilor de consultanta, de asistenta tehnica si a oricaror altor servicii prestate in Romania care genereaza venituri impozabile.

(2) Inregistrarea contractelor/documentelor mentionate mai sus, indiferent de durata acestora, se efectueaza la organele fiscale teritoriale in a caror raza persoanele juridice romane, persoanele fizice rezidente, precum si persoanele juridice straine care desfasoara activitate in Romania printr-un sediu permanent/sediu permanent desemnat, beneficiare ale activitatilor de la alin. (1), isi au domiciliul fiscal, conform legii. Prin exceptie, persoanele juridice romane si persoanele juridice straine care desfasoara activitate in Romania printr-un sediu permanent/sediu permanent desemnat, care au calitatea de contribuabili mari si mijlocii, potrivit reglementarilor legale in vigoare, au obligatia inregistrarii contractelor/documentelor la organul fiscal central competent pentru administrare.

(3) Atunci cand nu este incheiat contract in forma scrisa, se inregistreaza documentele care justifica prestarile efective de servicii pe teritoriul Romaniei: situatii de lucrari, procese-verbale de receptie, rapoarte de lucru, studii de fezabilitate, studii de piata sau orice alte documente corespunzatoare.

Art. 2. – Contractele/Documentele incheiate de persoane juridice romane, persoane fizice rezidente, precum si de persoane juridice straine care desfasoara activitate in Romania printr-un sediu permanent/sediu permanent desemnat cu persoane juridice straine sau persoane fizice nerezidente pentru activitati desfasurate in afara teritoriului Romaniei nu fac obiectul inregistrarii, potrivit prezentelor dispozitii.

Art. 3. – (1) Inregistrarea contractelor/documentelor care justifica prestarile efective de servicii pe teritoriul Romaniei de la art. 1 se realizeaza prin depunerea la organul fiscal competent a formularului 017 „Declaratie de inregistrare a contractelor/documentelor care justifica prestarile efective de servicii pe teritoriul Romaniei, initiale/aditionale (conexe), incheiate cu persoane juridice straine sau persoane fizice nerezidente”, cod MFP 14.13.01.40/n, prevazut in anexa nr. 1, fara a fi insotit de documente doveditoare ale datelor inscrise in declaratie.

(2) Declaratia se completeaza si se depune pentru fiecare contract sau document care justifica prestarile efective de servicii efectuate pe teritoriul Romaniei, in termen de 30 de zile de la data incheierii contractelor sau de la data emiterii oricaror documente prevazute de lege.

(3) Declaratia se depune in format hartie direct la registratura organului fiscal central competent sau prin posta, cu confirmare de primire. Declaratia poate fi depusa si prin mijloace electronice de transmitere la distanta, potrivit legii.

(4) In situatia in care in datele declarate initial intervin modificari, acestea se declara, in termen de 15 zile de la data producerii acestora, prin depunerea unei noi declaratii, avand bifata casuta „Declaratie de mentiuni”, cu respectarea prevederilor alin. (1).

Art. 4. – Organul fiscal central competent organizeaza evidenta contractelor/documentelor care justifica prestarile efective de servicii pe teritoriul Romaniei, intr-un Registru al contractelor/documentelor care justifica prestarile efective de servicii pe teritoriul Romaniei, incheiate cu persoane juridice straine sau persoane fizice nerezidente, care se conduce informatizat. Modelul registrului este prevazut in anexa nr. 2.

Art. 5. – Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, de utilizare si de arhivare a formularului prevazut la art. 3 alin. (1) sunt stabilite in anexa nr. 3.

Art. 6. – Anexele nr. 1-3 fac parte integranta din prezentul ordin.

Art. 7. – La data intrarii in vigoare a prezentului ordin se abroga Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1.400/2012 privind procedura de inregistrare a contractelor/documentelor incheiate intre persoane juridice romane, persoane fizice rezidente, precum si sediile permanente din Romania apartinand persoanelor juridice straine si persoane juridice straine sau persoane fizice nerezidente, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 695 din 10 octombrie 2012.

Art. 8. – Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor, Directia generala de tehnologia informatiei, Directia generala de administrare a marilor contribuabili, directiile generale regionale ale finantelor publice, precum si unitatile fiscale subordonate vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 9. – Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala,
Eugen-Dragos Doros

 

Bucuresti, 20 octombrie 2016.

Nr. 2.994.

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *